Eric Hautala, General Manager, fra Customer Experience Engineering sidder på vores officielle Windows Phone blog

Som du måske har hørt, så er der et par udfordringer i vores første opdatering til Windows Phone siden vi lancerede den for ca. 6 måneder siden.

Det skal dog siges at rygterne om problemerne er meget sjovere end den egentlige historie.

Allerførst vil jeg gerne slå fast at en del af vores kunder allerede har modtaget opdateringen. Langt størsteparten har haft en god oplevelse, dog har enkelte haft problemer med at opdatering deres telefoner.

Vi har valgt at rulle opdateringen ud i små ”doser” for at sikre at opdateringen kommer ud til så mange kunder som overhovedet muligt uden problemer. Som du måske ved skal opdateringen kunne installeres på 9 forskellige ”terminaler” (telefoner) hos over 60 mobile operatører i over 30 lande rundt omkring på planeten. Det giver lidt ekstra udfordringer i forhold til at sikre at de apps, som både fabrikanterne og operatørerne har installeret på telefonerne, ”overlever” opdateringen.

Du kan læse Eric fulde blogpost her: http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windowsphone/archive/2011/03/10/phone-updates-process-and-timing.aspx